Rezumat
A vorbi despre muzica practicată în Moldova, în timpul domniei lui Ștefan cel Mare și mai ales la curtea sa, nu este un lucru ușor de realizat, tocmai din cauza sărăciei izvoarelor. Totuși, din informațiile de care dispunem, se poate contura un cadru destul de clar, mai ales dacă diferitele categorii de izvoare, precum sursele scrise și pictura murală, sunt reunite pentru același obiectiv. Dintr-un astfel de demers putem observa că muzica de la curtea lui Ștefan cel Mare nu diferă în aspectele ei importante de muzica oricărei curții al unui suveran din Occident, întâlnind în ambele cazuri muzică militară, muzică de oraș sau de curte, muzică de divertisment, muzică bisericească sau cântece epice. Așadar, încercarea pe care o propunem se dorește a fi o modestă contribuție la cunoașterea istoriei lui Ștefan cel Mare din perspectiva muzicii, adăugând astfel o altă direcție de abordare a epocii ștefaniene.
Cuvinte cheie
cântece epice, meterhanea, Moldova, muzică bisericească, muzică de curte, muzică de divertisment, muzică militară, Ștefan cel Mare